Hardlopen gear en tech

Hardlooptraining

Hardlooptraining helpt je om beter te worden. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken. Je krijgt te maken met een warming-up, hersteltraining, duurloop, intervaltraining en sprintjes. Belangrijk is om te focussen op een goede hardlooptechniek. Als je dit op orde hebt, zul je merken dat je snel een betere hardloper wordt. Ook krijg je minder kans op blessures en je kan langer lopen.

Optimaal duurvermogen

Een optimaal duurvermogen is handig voor triathleten die een langere afstand moeten hardlopen. Je kan een echt optimaal duurvermogen realiseren door op de volgende punten te letten:

  • Train regelmatig. Maak een schema waarin je vaste tijden aanmerkt voor de hardlooptraining.
  • Je hoeft geen uren achterelkaar te trainen. Je kan beter – om te starten – 30-40 minuten trainen, en dat regelmatig doen, dan in één keer 3 uur.
  • Vermijd overbelasting. Probeer aan het einde van de training nog wat over te houden.
  • Let op een juiste ademhaling
  • Maak de loopafstand geleidelijk iets langer

De categorie hardlooptraining

In deze categorie hebben we alle artikelen die gaan over hardlooptraining verzamelt. Je leest bijvoorbeeld over een hardloopschema voor een triathlon en andere interessante artikelen die gaan over dit onderwerp.