Dit recept voor eiwitrijke havermout bevat alle voedingsstoffen die je als sporter nodig hebt voor een flinke training. Of je dit ontbijt nou neemt voor een lange fietstraining of op een hersteldag. De koolhydraten van de havermout en banaan zorgen voor de energie die je nodig hebt tijdens een lange fietstraining. En de eiwitten zorgen voor spierherstel en -opbouw. Het ontbijtje is naast voedzaam ook nog eens heerlijk fluffy en lekker van smaak.

Ingrediënten

– 2 eiwitten
– Halve banaan
– 30 gram havermout
– Kaneel
– Eventueel verschillende toppings

Benodigdheden

  • Mixer
  • Steelpannetje
  • Aparte kom

Zo maak je de Eiwitrijke Havermout

Kook de havermout met wat water, de geprakte banaan en kaneel tot de havermout uitzet en het een dikkere pap wordt. Mix ondertussen de eiwitten tot er een schuimachtige fluffy substantie ontstaat. Roer de gemixte eiwitten door de havermout en laat het mengsel nog even warm worden in het pannetje. Klaar! Eet smakelijk! Maak het ontbijtje nog smaakvoller door er verschillende toppings aan toe te voegen!

Toppings

Als de havermout klaar is, kan je er nog verschillende toppings aan toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan verschillende soorten fruit, zaden en/of noten of zogenaamde “superfoods”. Op feestdagen of dagen dat je toch veel calorieën verbrandt met trainen kan je er ook stukjes chocola, snoep of koek op doen of lekkere sausjes zoals karamelsaus. Tip: De karamelsaus van Walden Farms is heerlijk van smaak en bevat géén calorieën! Ideaal voor als je in de winterperiode minder traint en minder calorieën verbruikt en wel gewoon lekker wilt eten zonder je vetpercentage te veel te verhogen!