Sportvoeding

Herstel

Herstel en herstelstrategieën worden niet vaak besproken tussen triathleten. We hebben de neiging om meer te discussiëren over leuke onderwerpen, zoals aantal kilometers, gear, Watt en gegevens van triathlonhorloges. Herstellen van een triathlontraining of work-out is echter een van de belangrijkste dingen. Het maakt hierbij niet uit of je een amateur of doorgewinterde professional bent. Als triathleet train je gemiddeld 5 tot 6 dagen per week. Het is voor veel mensen lastig om een balans te zoeken van werk, gezin, drie sporten, een sociaal leven en tijd voor herstel. Veel mensen zijn geneigd om het herstel te vergeten. Belangrijkste is om een balans te zoeken tussen alle belangrijke factoren in het leven.

Triathlon training veroorzaakt schade

Hard trainen veroorzaakt spierafbraak, ontstekingen en stress op de spieren, pezen en gewrichten. Ook het zenuwstelsel en het hormonale systeem. Toch iet het zeker geen slechte zaak. Training levert het resultaat waar we naar op zoek zijn: spiergroei, verhoogd cardiovasculair uithoudingsvermogen, betere kracht, hogere werkcapaciteit en een grotere tolerantie. Acute ontstekingen zijn noodzakelijk om verbeteringen in conditie en kracht te bewerkstelligen, maar wanneer dit chronisch wordt, is er iets mis. Herstellen is daarom enorm belangrijk.

De categorie herstel

In deze categorie hebben wij alle artikelen verzamelt die binnen dit onderwerp vallen. Neem eens de tijd en lees de artikelen door. Herstel is immers een van de belangrijkste dingen in het leven.